13 februari 2013

Triumph #1


För ca 20 år sedan köpte jag mej en Triumph, en lite ombyggd -69 T 120. Den var stelopererad med 15" bildäck bak, en flatfender, solosadel och en original Amerikatank. Motorn var renoverad med ett Morgo 750 cc kit och rejskammar så den gick väldigt bra och snabbt. Tyckte den var väldigt cool och ball på alla sätt, i ett år ungefär. Sen började det klia i fingrarna , så första vintern revs den isär för en liten ombyggnad.
Som den såg ut när jag köpte den.

Blev ny tank, annan bakskärm, bildäcket bak byttes mot ett mc däck,  annat styre och omklädd sadel.

Blev en del kapande i den skärmen innan den satt som jag ville.

Så blev det då en ny lack såklart. Flashiga färger, syns verkligen på lacken att det är tidigt 90tal.


Tanken fick en ny högre tunnel för att få ner den så långt över ramen som möjligt, vilket i sin tur
resulterade i att påfyllningshålet måste flyttas i sidled för att få ned munstycket när man tankade. Blev hemgjorda avgas pipor också. Tyvärr hittar jag inga mer bilder på hojen i det här utförandet.

4 kommentarer:

  1. Fem löskokta ägg av fem möjliga i betyg för Hajens Kadett med "Jesus lever - påsken är inställd" klibba, i bakgrunden!

    Blev det inget mer med Trajjan?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha,Kadett? det är ju för f-n min Barracuda!!
      Jodå Trajjan hängde med nåt år till och fick bl a sissy och annan sadel, men det är dåligt med bilder på det.Haha...Kadett!!...

      Radera
  2. Hej.
    Är en nybliven Traja ägare. Kommer du ihåg vad det var för ram på din hoj ? Calles etc ? Vad är det för maskin i din ? Typ och årsmodell ?
    Vore tacksam om du ville och kunde svara mig.

    mvh Ingvar

    SvaraRadera